Michal Pecek's portfolio

Michal Pecek's portfolio
MP Foto portfolio

piatok 29. apríla 2011

Fotka týždňa

Na mojej facebookovej stránke som práve naštartoval novú galériu fotografií s názvom Fotografia týždňa. V tomto blogu budem písať trochu viacej o tom ako tieto fotky vznikli.


  Nebojte sa toto nie je fotka týždňa. Toto je len úplne prvý záber po príchode. Ak sa chcete dozvedieť viacej o tom ako sa dá takéto niečo premeniť na slušnú fotku a aj finálny záber kliknite na Čítať ďalej.




  Prvá fotografia bola len náhradou za expozimeter. Potreboval som zistiť akú clonu ISO a rýchlosť uzávierky mámnastaviť aby boli okná správne naexponované.  V jednej fotke som dokázal zhrnúť väčšinu základných chýb, ktoré sa dajú vidieť na neuveriteľne veľkom počte fotografií nehnuteľností.

1.)  Vertikálne línie nie sú presne zvislé.
2.)  Veľké plochy fotografie sú úplne čierne bez akéhokoľvek detailu.
3.)  Kompozícia tiež nič moc...

Ale ako expozimeter funguje celkom dobre. Vidíme že okná sú svetlé ale stále v nich vidno detaily.
  Takže prídáme trochu svetla z bleskov, postavíme fotoaparát na statív a skontrolujeme či je vo vodováhe. Dá sa kúpiť maličká vodováha ktorá presne zapasuje do slotu (hot-shue) na externý blesk zrkadlovky. Trošku cúvneme aby bolo vidieť viac priestoru (o tom je celá fotografia nehnuteľností). Po asi 15 minútach nastavovanie a ďalších 10 minutách vo Photoshope je tu výsledok:



Link na galériu na facebooku je tu. Moja stránka je tu www.mpfoto.sk



P.S. Pravdepodobne ste si všimli že som počas nastavovanie bleskov a foťáku stihol odniesť preč zo záberu moje tašky....

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára