Michal Pecek's portfolio

Michal Pecek's portfolio
MP Foto portfolio

streda 4. mája 2011

Na čo je dobrý RAW formát

Odkedy som si kúpil prvú digitálnu zrkadlovku, tak sa snažím používať RAW formát vždy keď je to možné. Nedávno mi RAW formát zachránil jednu fotku.

  Áno RAW formát zaberá viacej miesta a ťažšie sa s ním pracuje. Ale miesto na harddiskoch je čoraz lacnejšie. A dnes nie je problém nastaviť kopírovanie fotografií do počítača tak, aby sa automaticky vytvoril aj JPG súbor. Niektoré fotoaparáty dovolujú uložiť každý záber priamo v obidvoch formátoch.
  Pred pár dňami som fotil bežecký závod a batérie v blesku sa vybili nie práve v najvhodnejšom okamihu. Ešte som len zatváral dvierka na blesku a už sa blížil ďalší bežec. Keď som vymenil baterky, tak sa blesk prepol z "high speed sync" módu do "normálu" a tým pádom fotoaparát prepol rýchlosť uzávierky z 1/2000s na 1/250 s. Preexponovaný  výsledok je tu:
Hneď po prvej fotke som opravil nastavenie blesku, ale ten správny moment bol už preč. Po importe fotografií do počítača som otvoril RAW editor a spravil jedinú úpravu. Znížil expozíciu o 2 stupne.


Ak by som nefotil na RAW, stále by sa dala trochu stmaviť, ale časť svetlých detailov by bola nenávratne preč.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára