Michal Pecek's portfolio

Michal Pecek's portfolio
MP Foto portfolio

utorok 9. augusta 2011

Fotka týždňa. Schodisko

Je po dovolenke, takže hurá do práce. Dnes tu mám jednoduchý trik ktorým sa dajú opraviť "čierne diery" pri fotení interiérov. Všimnite si presklenných dverí na schodisku. Svetlo za nimi vyzerá úplne prirodzene.










Typický problém pri fotení interiérov je vysoký dynamický rozsah scény. To znamená, že tmavé oblasti sú moc tmavé a okná s osvetlenými časťami sú moc svetlé,  aby ich fotoaparát zachytil na jednej fotke.  Jedno riešenie je nastaviť expozíciu tak, aby zachytila svetlé časti a "dosvietiť" bleskom tmavé kúty. Pri použití len jedného blesku však nastáva problém.

Toto je jedna z testovacích fotiek kde som len meral 
expozíciu a netrápil som sa s kompozíciou a perspektívou.

Priestory za sklennými dverami a v chodbách sú stále tmavé a pôsobia veľmi chladno. Položil som jeden blesk s oranžovou fóliou na zem za dvere a výsledok je tu:



Je pravda, že s pomocou HDR by som mohol  zosvetlit dvere aj bez pomoci blesku, ale nedokázal by som zmeniť farbu do oranžova.
Jeden blesk je vľavo nad fotoaparátom a dosvetľuje modrý obraz.  Vpravo od fotoaparátu skoro na zemi je druhý blesk, ktorý osvetľuje kvet a tmavý kút pod schodami.  Posledný je už spomínaný blesk za sklennými dverami s CTO (oranžovou) fóliou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára